Forum sojuszu WIG i jego akademi (akWIG)

FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Zasady i etykieta obowiązująca na forum

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum sojuszu WIG i jego akademi (akWIG) Strona Główna » Regulamin forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Opola

PostWysłany: Śro 21:34, 07 Cze 2006    Temat postu: Zasady i etykieta obowiązująca na forum

III. Zasady i etykieta obowiązująca w dyskusjach na forum:

1. Masz prawo do posiadania i wyrażania swojego zdania i poglądów. Pamiętaj jednak, że inni mają dokładnie takie samo prawo -

uszanuj to. Dlatego na forum zabrania się:

a) używania wyrazów wulgarnych.
b) obrażania uczuć religijnych.
c) używania wszelkich pomówień, oszczerstw i kłamstw w stosunku do każdego człowieka, instytucji czy grupy społecznej.

d)Zobowiązuje się wszystkich dyskutantów do poszanowania poglądów innych oraz rzeczowości w dyskusji i sporach. Oznacza to,
że żaden pogląd, choćby wydawał się dziwny i żadna wypowiedź, choćby świadczyła o niewielkiej wiedzy osoby wypowiadającej
się, nie może być wyśmiewana czy atakowana. Głównym celem rozmowy jest poszukiwanie prawdy, a nie udowadnianie własnych
racji. Argumenty stosowane w dyskusji powinny opierać się na faktach i sprawdzonych źródłach, a dowodzenie tezy powinno być
logicznie spójne. Należy trzymać się rozpoczętego wątku, bez zbędnych dygresji. Poglądy, jeśli stanowią oskarżenia, powinny
zawierać argumenty, a nie jedynie niepodlegające dyskusji stanowiska. Ciężar dowodzenia oskarżenia spoczywa na oskarżającym,
a brak dowodu jest równoznaczny z oszczerstwem.


e) prezentowania postaw, poglądów i informacji o treści niezgodnej z polskim prawem lub nieetycznych. Dotyczy to między
innymi przekazów rasistowskich, pornograficznych, namawiających do przemocy etc. Dotyczy to także publikowania linków do
stron zawierających w/w treści.

f) zakładania prowokacyjnych tematów mających na celu atakowanie lub ośmieszanie innych użytkowników bądź dowolnej grupy
społecznej.

2. Zasady edytowania tematów i wiadomości:

a) zakładamy nowy temat:
- Przed założeniem jakiegokolwiek tematu sprawdź czy takowy już nie istnieje!

- Zwróć szczególną uwagę na dział, w którym umieszczasz nowy temat, każda sekcja forum posiada pomagający w tym opis. Jeśli
nie wiesz, gdzie umieścić temat, wrzuć go do działu "Pogaduszki", a moderator go przeniesie! Nie musisz w tym celu pisać "Nie
wiedziałem/-am gdzie ten temat umieścić..."
- Postaraj się w jak najlepszy sposób dobrać tytuł tematu do jego zawartości, pozwoli to utrzymać przejrzystość forum. Tematy
typu: „Kto wie?”, „Co?”, „Kiedy?”, „Proszę o pomoc” etc. mogą zostać po prostu skasowane.

b) pisanie postów:
- Pamiętaj, że każdy odwiedzający forum może przeczytać Twoje wypowiedzi - miej więc rozwagę. Szczególnie uważaj na wszelkie
pomówienia oraz wypowiedzi mogące zachwiać czyjąś wiarę.

- TRZYMAJ SIĘ TEMATU! To najważniejsza i podstawowa forma pozwalająca na funkcjonowanie forum! Kategorycznie zabronione jest
odbieganie od głównego wątku dyskusji, wprowadzanie dziesiątek wątków pobocznych i świadome burzenie początkowego porządku
dyskusji! Te praktyki są najostrzej ścigane przez obsługę forum! W tej walce moderacja może:
* usuwać posty nienależące do tematu bez podania przyczyny
* dodawać na czerwono adnotację o końcu OT (Off Topic) lub EOT (End Off Topic) w wiadomości ostatniego użytkownika
wypowiadającego się w temacie... usunięcie tej adnotacji karane będzie podwójnym ostrzeżeniem.
* notorycznie zbaczającym ze ścieżki sprawiedliwości wystawiać ostrzeżenia

- Do przekazywania sobie prywatnych informacji i odniesień do tematu służą inne drogi komunikacji internetowej : ) posty
zawierające takie treści będą usuwane. Po prostu pisz tak, aby zrozumieli wszyscy, a nie tylko np. kolega.

- Staraj się nie pisać w tematach, które Cię nie interesują lub nie masz pojęcia o danej rzeczy. Prosimy o nie pisanie postów
typu "Nie interesuje mnie ten temat", "nie mam pojęcia, o czym mówisz" lub „nie wiem jak Ci pomóc” etc. takie posty będą
usuwane jako nic niewnoszące do tematu.

- Nie masz obowiązku odpowiadać w każdym temacie... zamiast pisać cokolwiek, lepiej nie pisać nic i przemyśleć zadany temat.

- Cenne jest używanie funkcji cytowania, aby czytelniej ustosunkować się do wypowiedzi poprzedników. Jednak bezsensowne jest
cytowanie całych, szczególnie długich” wypowiedzi lub tekstów, cytowanie bez komentarza, oraz wyrywanie cytatu z kontekstu
wypowiedzi. W zasadzie każde słowa innej osoby powinny być ujęte w funkcji „quote” z podaniem autora

- Każdy post powinien zawierać przynajmniej jedno sensowne i poprawne gramatycznie zdanie. Posty zawierające same emotikonki
lub jedynie słowa typu „ok.” „super” etc. będą usuwane jako nie wnoszące nic do tematu.

-Jeśli zauważyłeś, że powstał temat, który już istnieje, nie pisz "zaraz ten temat zostanie zamknięty", "taki temat już był,
zamknąć!" tylko zostaw go w spokoju a ewentualnie wyślij jako post link do istniejącego już tematu. Moderator prędzej czy
później dotrze do tego tematu i zrobi z nim porządek.

- Forum to nie czat. Jego cechą specyficzną jest, że nie ucieknie jak królik, więc możesz spokojnie przemyśleć swoje zdanie
zanim ustosunkujesz się do tematu. Dyskusja polegająca na szybkim „odbijaniu piłeczki” do niczego nie prowadzi, a na dłuższą
metę uśmierca wątek.



c) Na całym obszarze forum zakazane jest:
- trolling - działania mających na celu wzniecenie kłótni internetowej, definicja: [link widoczny dla zalogowanych]
- flood – zaśmiecanie forum, definicja: [link widoczny dla zalogowanych]
- spamowanie – definicja: [link widoczny dla zalogowanych]
- reklamowanie stron www, innych forów oraz produktów komercyjnych za wyjątkiem, gdy Administrator wyraził na to zgodę.

Regulacja ta dotyczy także sygnatury.
- publikowania w profilu, sygnaturze lub jako avatar zdjęć obscenicznych, zawierających treści nielegalne, oraz kontrowersyjnych.
- umieszczanie bardzo długiej sygnatury przeszkadzającej w wygodnym przeglądaniu forum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum sojuszu WIG i jego akademi (akWIG) Strona Główna » Regulamin forum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin